6 שלבים לחיזוק הביטחון העצמי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

ששת השלבים לחיזוק הביטחון העצמי ולמניעת הדחיינות

במאמר הקודם דיברנו על שקרים במדריך לזיהוי שקרים והיום הכנתי בשבילך מאמר בנושא שונה לגמרי!

לאחר ההרצאה האחרונה, קיבלתי פניות רבות דומות למדי. רובן כללו בתוכן את אותה הבעיה: “אוקי, אז עכשיו כשלמדתי איך לפלרטט בקלות, השאלה היא איך אני אשכרה דוחף/ת את עצמי לגשת כדי להתחיל לפלרטט?” התשובה לכך היא פשוטה למדי ועם זאת, כל כך מעורפלת והיא “ביטחון עצמי”.

גם אני חשבתי במשך שנים שביטחון עצמי הוא איזשהו רגש שיש לי כשאני יודע שאני יכול להשיג מה שאני רוצה וכמו רובנו, קישרתי גם אני, חוסר ביטחון עצמי לדברים בהם יש לי את האפשרות להיכשל – לגשת לבנות המין השני או בכלל להתחיל שיחה עם אדם זר, להשמיע שיר שכתבתי, לבקש קידום או העלאה בשכר, לבצע שיחת מכירות, להעביר את האימונים האישיים הראשונים, לפתוח עסק עצמאי ועוד מלא..
מכאן, כמו רבים אחרים קישרתי את הביטחון העצמי לפחד מכישלון. ולמעשה גיליתי מהו באמת ביטחון עצמי ואיך לחזק אותו רק כאשר מצאתי את עצמי מתקשה להרים את השפופרת ולקבוע פגישה אחרי שנתיים בזוגיות במטרה לסיים את הקשר.

אם תחשבו על זה, עצם העובדה שהתקשתי לבצע פעולה שהאפשרות לכישלון אינה קיימת בה, כמו להיפרד מחברה שלי, מוכיח את הטענה שלי – ביטחון עצמי אינו תלוי בפחד מכישלון אלא בפחד מהלא-נודע. מכאן הגעתי להגדרה שחשוב שתזכרו: ביטחון עצמי – הידיעה שאדם מסוגל להתמודד עם כל סיטואציה שעשויה להיקרות בדרכו בתחום מסוים. תוך כך, ובהתבסס על העובדה שאנו מסוגלים ללמוד דברים חדשים מתוך פעולות מאולצות בעולם האמתי, כשם שפעולות פיזיות באות לידי ביטוי מתוך הלמידה שלנו, בניתי את ששת השלבים לחיזוק הביטחון העצמי.

השיטה המעשית הזו, לחיזוק הביטחון העצמי, פועלת בצורה מחזורית כך שבכל פעם שעם כל סיום מחזור, ומעבר לעובדה שקל לך יותר לבצע מחזור נוסף, הביטחון העצמי שלך הולך ומתחזק כך שקצב התחזקות הביטחון העצמי שלך גדל אף הוא עם כל מחזור.

מוכנים?!

הנה 6 השלבים לחיזוק הביטחון העצמי:

  1. לדעת מה אתה רוצה – חשוב לזכור בעניין זה בפרט ובחיים בכלל, שאם אין לכם מטרה ברורה מיותר לקום מהכיסא. שכן, ללא הידיעה לאן ברצונכם להגיע אתם עלולים למצוא את עצמכם משיגים את ההפך המוחלט מבלי שהתכוונתם.
  2. לאכול בביסים קטנים אחד מחברי לתיכון, גדל במשפחה הדוגלת בצמחונות וכך קרה שביום ד’ אחד, לאחר בית-הספר, באחד הביקורים בקניון העירוני, החליט הוא לקחת צ’אנס ו”לתקוע המבורגר”. אני לא יודע, אם קל לך או לא לתאר לעצמך את המהירות בה הוא חש לשירותים בכדי להקיא את נשמתו… הקיבה שלו, שלא ידעה בשר מעולם, קיבלה בבת אחת כמות גדולה של חומר חדש ולא ידעה כיצד להתמודד עם זה.
    אני מזמין אותך, לחלק את המטרה שלך ליחידות קטנות לעיכול בידיעה שתמיד ניתן לקחת עוד ביס.
  3. לקבוע בצורה מדויקת – אחת מתופעות הלוואי החמורות ביותר של ביטחון עצמי ירוד ובו בזמן אחד הגורמים העיקריים לירידה בביטחון העצמי, היא הדחיינות. לכן, ככל שנעמוד במטרות שהצבנו לעצמינו, כך הביטחון העצמי שלנו יתחזק ויהיה לנו על יותר להמשיך ולעמוד במטרות הבאות. לצורך כך, בכדי שתחושת ההצלחה שתעטוף אותך תהא חזקה יותר עלייך לקבוע את המטרה בצורה ברורה ועם נתונים מדויקים. כל מטרה חייבת להכיל תשובות לשאלות הבאות:
  • מתי בדיוק? (תאריך ושעה מדויקים)
  • היכן?
  • עם מי?
  • אמצעים דרושים
  • כמה חזרות או משך הזמן

אני חושב שהבנת את הרעיון..

  1. להתכונן לפעולה – מיד לכשסיימת לנסח את המטרה שלך ולקבוע את כל התנאים, עלייך לקחת לעצמך כמה רגעים של שקט, לקחת נשימה עמוקה ואם בא לך, גם לעצום את העיניים. ובמצב זה של רגיעה ונחת אני מזמין אותך לדמיין את רגע ביצוע הפעולה ואת התחושה הנפלאה שעוטפת אותך. ברגע זה ממש אני מזמין אותך ללחוץ באופן ברור על פרק כף היד שלך בעזרת ידיך השנייה ולשמור את ההרגשה הזו, בידיעה שכשיגיע הרגע לבצע את הפעולה תהא לך תמיד המוטיבציה פשוט לעשות.
  2. לעשות – אני מקווה מאוד שבשלב זה ברור לך מאוד מה עליך לעשות כשרגע זה מגיע.
  3. ללמוד – רגע לפני שאני משחרר אותך להתחיל להציב לעצמך מטרות, לכבוש אותן יעד יעד ולגלות עד כמה קל לך לחזק את הביטחון העצמי שלך. עכשיו, חשוב לי לדבר איתך על שימוש נכון בזמן.

אנשים רבים ברחבי העולם משתמשים לא נכון בזמן שלהם. הם חיים את העבר, פוחדים מהעתיד ומפספסים לגמרי את ההווה. אם אנו רוצים לחיות חיים מלאים באמת, עלינו להתחיל ללמוד להסתכל על הזמן שלנו אחרת ובכך לחוות אותו כמו צליל נעים שמתפשט לנו בגוף. הדרך לעשות כן, היא להתחיל ללמוד מן העבר, ליצור את העתיד ולחוות את ההווה. מכיוון שהיופי בעבר, הוא שהוא כבר נגמר, של העתיד הוא שטרם התחיל והווה… ובכן ההווה קצר מדי מכדי שנתאמץ לשנותו. ובכן כל מה שנותר לנו הוא ליהנות מכל רגע קטנטן בזמן שהוא קורה.
לכן, עם סיום השלב החמישי, ברגע שיש לך רגע קטן פנוי, אני ממליץ לך לשבת בנחת עם דף קטן ועט ולכתוב משוב קצר בו אנו עונים על שתי שאלות פשוטות: 1. מה עשיתי טוב? 2. מה אשפר בפעם הבאה?

כמו שכתבתי לפני פירוט השלבים, עם סיום שלב 6 עליך לחזור ולמהר לשלב 1 עם הידע החדש שרכשת בידיעה שמגיע לך יותר ושהיותר הזה הינו כל כך בר השגה.

אם קראת את המאמר הזה לחיזוק ביטחון עצמי ולמניעת דחיינות, אני מניח שההתפתחות האישית שלך חשובה לך.
לכן, אני מזמין אותך לבקר בפורם שלנו המוקדש בדיוק לנושאים האלו, בו באפשרותך לשאול, להתייעץ ולשתף כמו גם לקבל מענה מקצועי בכל עת.

בהצלחה,

ירין בארי.

ירין בארי

ירין בארי

זה כבר תקופה ארוכה שאני ייועץ אישי וזוגי, מרצה ויזם. בין הייתר, אני המייסד והמנכ"ל של בית הספר סאבטקסט ל-NLP ושל מרכז סינרגיה להתפתחות אישית. כמו כן, כתבתי והוצאתי לאור את הספר "NLP להמונים" וכתבתי בשיתוף עם מיה שריזלי את הספר "פנים מספרות" (ספר ילדים ללימוד הבעות הפנים והרגשות). כל הפרוייקטים שלי, אישיים כקבוצתיים, פרטיים כעסקיים ו"פיזיים" כדיגיטליים, נעשים מתוך אהבה ותשוקה לאנשים, לתקשורת ולהתפתחות אישית. הקורס Practical NLP, נוצר עבור כל מי שכבר הבין, או הבינה, שעם הקדמה והטכנולוגיה, אין שום סיבה שנמשיך ללמוד בטכניקות עתיקות מימים אין זוכר, וכי הגיע הזמן שגם מערכות הלמידה שלנו ישודרגו למאה ה-21'. מכאן, שבקורס הזה ניפיתי כל פיסת מידע מיותרת והשארתי רק את אלו שבאמת משמעותיות עבורך. במקום מאמרים ארוכים ומייגעים, הכנתי לך שיעורי וידאו מרתקים, אשר הולכים ישר לעניין עם ההסברים הכי מדוייקים, ברורים ומעמיקים שאפשר. במקום לבקש ממך להכין סיכומים מיותרים, הכנתי לך תרגילים מעשיים שאחריהם תשכח שאי-פעם לא ידעת NLP. וכל מה שרק ניתן לחשוב עליו... פשוט עשיתי בשבילך 90% מהעבודה ולך רק נשאר ללכת עם התוכנית עד הסוף. אני מאחל לך חווית למידה עוצמתית ומעשירה ומצפה בקוצר רוח לפגוש אותך בפנים ולהיות חלק מהמסלול האדיר שלך. באהבה, ירין בארי.

יש לך משהו לשתף?

דילוג לתוכן